Wednesday, September 23, 2009

1st day Eid

Balik kampung~

ohoohoo..raya kali ni kami balik pada 1st day raya bcoz mmg nak balik pada hari tersebut..biasenye kami raya ke 3 4 baru balik. Ayah keje so kakak n her husband la yang bawa kami balik. Pas makan2 , tengahari camtu kami gerak. Sebelum gerak kene la snap picture dulu. Tapi baju lame.huuhu. Mak je baju baru. Hehe n_n




then tgh sedap2 tido tibe2 dikejutkan oleh suara bingit kakak mengatakan tayar pecah. Katanya org sebelah yg bagitau sambil tunjuk2 kat tayar. Abg ipar pon berhenti la dkt Tol Senawang dan kebetulan ada BOMBA kat situ lalu mintak tolong kat mereka.

Baru teringat masa kat rumah sebelum gerak kat tv ade tunjuk Bomba nyanyi lagu raya ramai2 sambil aksi menari dan joget. Kakak pun ckp "eee..gediknye..macam kayu..menari tah pape..tak reti nyanyi ke hape?''ermm camtu lah die suke komplen org itu ini. (mampus aku kalo die bace ni)..haaaaa..pastu aku pun cakap kat kakak "ha..tu lah ko, kutuk2 lagi BOMBA..kan dah kene jadi camni". Kakak pon jawab "ha..ah la..aku kutuk2 Bomba tadi last2 diorg yg tolong..". dan petah lagi dia membebel. Beliau ni mmg suka membebel. Sungguh baik hati para petugas BOMBA. Hidup BOMBA!!! Selepas BOMBA baiki n ganti tayar kami pon sambung semula perjalanan sambil mendengar bebelan kakak.

Tapi syukurlah takde bende buruk berlaku. Trimas la kepada pengguna jalan raya yang prihatin di jalan raya. Aku pun sambung tido.

Aku terjaga. Sudah sampai Tol Alor Gajah! Belok kanan ke Tampin. Belok kiri Universiti Teknologi Mara Lendu. owhhhh..rindunye. aku hanya mampu memandang signboard nye sahaja. Fikiranku hanya terbayang kenangan2 semasa belajar di Lendu dan muka si dia yg dirindui. Bayangan itu hilang sebaik kereta membelok ke kanan. Aku sambung tido lagi. ZZZZZzzzz..

1 jam kemudian kami sampai Tampin. Rumah mak mertua kakak yang 2nd. Sambil tu nak amik dia beraya sekali. Rindunya kat Meya. Jemput la makan kuih rayo ni ha..

Abg ipar mendukung Meya dan Emak mendukung anak Kak Ida & Aziq. (cam kenal je name)

Meya duduk elok2 ngan maksu

di rumah saudara-mara di Tehel, Melaka
Kekja, Cik Leha dan Cuki


Kekja dan anak sedara kesayangannye dulu Ika..dah besau dah dia..cun pulak tu

ni kat Batu Putih plak. Rumah Pok Long. Rumah dia cantik


Ika : betul ke ulat bulu hinggap kat tangan?
Kekja : ha'ah..hinggap kat tangan..ee basuh la tangan
Abg Ipar : ye la ye la

stakat ni jela pix yang ade. Selebihnye pix2 nature yg aku shoot sepanjang perjalanan pulang ke kampung.
Aku dapat kumpul RM3 sahaja sepanjang hari tu. Sekian.

No comments:

Post a Comment