Thursday, September 17, 2009

Hari ini hari yang ke 27 berpuasa, selepas itu nak raya plak. Selamat Hari Raya Aidilfitri untuk semua umat Islam di seluruh dunia. Sambutan raya zaman sekarang ni tak sama dengan zaman dulu2 mase kecil cenonet. Sungguhnya aku merindui zaman kanak2 riang aku..sungguh rindu sangat..andainya boleh putar balik masa, alangkah indahnya..<3 bermain mercun bersama kwn2..kdg2 buat mercun sendiri..ade 1 bende tu ape tah name die aku slalu beli kat kedai..ianya sejenis berus utk membasuh sebnanye..ala berus yg kerinting2 tu warna silver..berus tu kalau bakar api die leh tahan tahap pembakarannye..ape aku ckp ni..oh..api dia memercik..sampai kan mak cik kedai tu dok marah asik beli berus tu jer..satu lagi patahkan bunga api byk22 patu letak atas suratkabar then nyalakan api then bakar..pastu halaman rumah pon berasap..igt lagi ponteng puasa then curik mkn kuih raya yg emak buat, menziarahi rumah jiran ramai2..nak2 mase tu dok rumah panjang..(KL pun ade rumah panjang la), dapat duit raya kumpul pastu beli makanan, baju, kasut, buku mewarna aku paling suka...sukanyaaaaa..n then aku benci tuka kuisyen rumah..kuisyen die keras nak mampus bile nak lipat masuk dlm sarung..kusi dah la 7 seat pastu darab 2 jadi 14 biji kene salin...benci2..lagi benci bile kene basuh pinggan sisa org beraya..huhu..tapi yg seronok dapat makan macam2 hidangan kueh raya..paling sedap kuih semperit, almon. kueh tat semestinya!juga batang buruk!!!layan sehhh batang buruk!tiap2 raya mesti ade kueh tu..eh wajib ade ah..kan kan..

huhu..seronok2..byk lagi la kenangan yg xdpt dilupakan mase raya..then skarang ni cam dah hambar..nak sambut ape pon tatau..yg penting just nak sambut kemenangan setelah berpuasa dgn mensyukuri nikmat yg Allah telah beri..Alhamdullillah..xde dah baju raya or kasut raya over2..balik kampung pon bosan..dok rumah je..yg ade cume rancangan or program menarik di televisyen.sekian



No comments:

Post a Comment