Saturday, September 5, 2009

Sometimes

Sedikit bingkisan rasa,

Kadang-kadang rasa meluat dengan orang yang berlagak pandai dan yang terlebih pandai. Mereka hanya pikir diri mereka bagus dari orang lain dan mereka tidak sedar sikap mereka itu hanya akan merugikan diri mereka sendiri serta tanpa mereka sedari terlihatlah kelemahan mereka


Kadang-kadang kita kesal dengan mereka yang tidak tahu menghormati orang lain. Mereka hanya fikir untuk diri mereka sahaja. Mereka hanya tahu menceroboh kehidupan orang lain dan membuat tahi di situ. Mereka hanya fikir dunia ini mereka yang punya.

Kadang-kadang kita sakit hati dengan mereka yang tidak mempunyai perasaan atau kesedaran terhadap diri masing-masing. Mereka tidak pernah cuba perbaiki diri mereka menjadi orang yang lebih berperasaan. Adakalanya mereka terlebih perasan. Sudahnya orang lain yang terasa.

Kadang-kadang pelik dengan orang yang suka berlagak dan menunjuk2 dengan kemewahan yang mereka miliki. Mereka hanya pikir diri mereka bagus dan terlebih bagus dari orang lain dan mereka tidak sedar nikmat yang mereka dapat itu lama kelamaan akan ditarik Allah jika mereka tidak pernah mensyukurinya.

p/s : Peringatan juga untuk diri sendiri. Dijauhkan. Amin~

No comments:

Post a Comment