Friday, October 9, 2009

Life

Saat ini memang segalanya indah bagi kau. Dia untuk kau. Kau untuk dia. Sebab detik ini dia milik kau, kau milik dia. Tiada apa yang kurang. Tiada apa yang cacat cela. Semuanya manis belaka. Sebab kau saling beri dan ambil. Memang adakalanya dalam relationship itu ada pasang surutnya, pahit dan manis. Tidak sanggup bargaduh lama-lama. Tidak tegar bermasam muka antara satu sama lain. Masa itu hati dan perasaan mesti saling dijaga kerna ironinya dua hati sedang dilamun cinta.

Ikhlas di sudut hati ini, aku senang melihat kau bahagia, tak seperit dan sederita dahulu.
Insan yang kau sayang betul2 menghargai kau dan menerima kau seadanya. Benar falsafah cinta kau itu dan kerana itu kau bahagia.

Ada juga yang bertanya tidak terdetikkah perasaan cemburu dihati ini melihat pasangan lain yang mekar wangi hubungannya sedangkan kau keseorangan disini? Tidak. Tidak. Dan tidak. Tidak terdetik sama sekali. Sebab aku tahu aku pernah merasainya dan sentiasa merasainya, aku tahu mereka juga memerlukan kasih sayang antara satu sama lain seperti aku juga sentiasa inginkan kasih sayang. Jauh lagi harum dari seadanya. Aku sudah biasa. Makin lama aku sudah biasa tanpa dia disisi kerana aku tahu aku harus belajar menyesuaikan diri.
Aku boleh hidup sendiri. Maksudku hidup berdikari tanpa dia. Sebab orang selalu pikir aku baik2 sahaja, "best lah kau ada dia", whatever. Pfffftt. Perit. Kenyataannya aku cuba dan cuba. But i can't. I need him. Akhirnya aku sedar sumtimes we need ( ) and...cuba kau rasa nanti.


malas lah nak ulas lagi.selebihnya biarlah rahsiaa.gitu dong.sok tau aja kamu.

Notalutut : Carik-carik bulu ayam,
akhirnya bercantum juga


btw, happy birthday to my sis n ma fren Tom..

*aku selalu bermimpi terbang di langit biru (symbolism of color :D) angin yang sepoi-sepoi bahasa aku terbang dan terbang sahaja tanpa destinasi..di saat aku menjunam jatuh, aku terjaga dan aku tak tahu samada aku hidup atau siapa yang menyambutku..*

No comments:

Post a Comment