Tuesday, February 15, 2011

Teksi punya hal

Hari ini aku penat sangat-sangat perjalanan dari Bangi-Serdang-Sentul-Putrajaya untuk interview company advertising sebagai Graphic Designer. Dengan menaiki tren KTM dan RAPID kemudian sampai sahaja di Sentul aku mencari teksi. Oh pasti terbeliak mata naik teksi sampai rm15 itupun mujur pemandu teksi yang berbangsa Cina itu kasi murah lagi. Aku tak percaya apek tu cakap tak tahu jalan. Aku rasa aku kena tipu. Kurang ajar punya apek. Dahlah hampir 1 jam cari jalan. Aku dah lambat nak pergi interview T_T. Then aku bagi kat dia RM16 dia pon kira-kira and cakap 'ok la rm15'. Puihhhh..nampak sangat kau tak jujur apek. Kenapa kau tak pulang balik singgit aku. Sudah lah sengaja ambil jalan jauh pergi sampai kawasan kampung padahal highway yang kau lalu tu lah tempatnya. Aku cakap dah nampak Jalan Pelangi 1 kau cakap bukan..Cari punya cari meter kau dah cecah RM19.80 buat aku alahai duit aku dah la sikit. lepas itu nasib baik aku call kawan aku tanya jalan lagi. Akhirnya sampai pun. Hey apek pandai kau cari duit ya. Mentang-mentang aku perempuan dengan tak tahu jalannya. Huh..Takpelah..aku paham kau cari rezeki.

Then sudah alang-alang keluar jauh2 takkan nak terus balik rumah kan. So aku singgah Alamanda untuk makan lewat siang bersama BF. Terima kasih awak sebab teman saya mamam. Love it!


Agak-agak teksi berapa 10 saat berapa puluh sen?

p.s tett..tett..setiap 10 saat meter teksi bersamaan RM0.10

No comments:

Post a Comment